Stolt som en tupp

Måndag och första arbetsdagen efter vår semester. Gick över förväntan och kändes inte superjobbigt att gå tillbaka till arbetet. Kanske för att vi fortfarande har två veckors semester kvar i mitten av augusti..!
Vad jag där emot hade ångest över var att min lilla tjej skulle gå på en ny, tillfällig förskola efter tre veckors semester. Hua! Hennes ordinarie pedagoger har dessutom semester, så kändes som att allt skulle vara nytt och läskigt för henne...

Men hon hade praktiskt taget knuffat ut pappan vid lämningen idag. En kompis från ordinarie förskolan var där och dessutom en underbar förskolevikarie som J tycker mycket om. Älskade unge va du är bra 💗 Stolt som en tupp blir man!
Men trött var hon när jag hämtade henne i eftermiddags. Många nya intryck och ingen dagsvila gjorde sitt.
För första gången någonsin bad hon om att få "sova sängen".
Nu hoppas vi morgondagen går lika bra!

åh duktiga lilla ärta! om 3veckor är det dags för ny förskola för E

Så söt och duktig tjej och så bra att det känns bra att börja jobba, jag börjar på mån, känns lite blandat




Kom ihåg mig?