Julstämning

I butikerna har alla julpryttlar åkt fram och här om dagen när jag var inne på vår lokala butik så spelade de julmusik på högsta volym.
Måste ju erkänna att jag faller dit stenhårt. Blir sugen på att shoppa julklappar, jag drar på mysiga jullåtar här hemma och glöggen och pepparkakorna har vi redan tjuvstartat med!
Lite lättare blir det ju dessutom när snön ligger vit utanför och det är då där lagom kallt samtidigt som solen skiner.

Igår tog vi oss till slottet här precis utanför oss. Bi hoppades på tillräckligt med snö för att åka pulka och det gick ju alla tiders!
Inte ett dugg kallt heller och J var på topphumör hela tiden. Åkte till och med själv flera gånger för att sen släpa upp pulkan hela vägen tillbaka - själv! Ja ni hör ju hur impad jag är 🙈

Dessa chips med Jul-smak fick jag syn på sist jag var och handlade ... Vågade inte testa!

Oj julmusik redan lite tidigt, men jag tycker också det är mysigt

Svar: Jag kan lätt känna mig nere och deppig över mörkret och kylan under vintern, men blir alltid gladare med lite julig musik. Det är så mysigt. Fast när julen är förbi blir det ingen julmusik :)
Catrin

Så mysigt :)
De chipsen måste jag verkligen prova :)




Kom ihåg mig?