Amningen

Ja apropå amningen...
När vi var på BVC sist så berättade jag att jag ville dra ner på amningen, men tycker det har vart svårt att veta hur jag ska reglera amning vs smakportioner.
J har sedan hon var fyra månader fått smaka på div röror och mos och vi har ökat dem rätt snabbt ändå. Hon har fått några matskedar mat och sen kompletterat med amning.
Men vår BVC-sköterska sa att vi gott kunde öka på maten ännu mer nu och minska amningen till ca 2 ggr / dygn, för hon är ändå pigg på att äta vad vi ger henne.. 
Så minskade för några dagar sen ner till amning eftermiddag och kväll/natt. Förutom att det kändes som att brösten skulle sprängas till en början, så funkade det bra.
Men nu har J börjat bita mig, speciellt dagtid när jag ammar.. AJ! 
Så är rädd att jag måste sluta amma helt och plötsligt blir jag lite ledsen när jag tänker på det. Jag som har längtat till att jag ska sluta...

Vi får väl se hur det utvecklar sig...
När slutade ni amma/ge ersättning helt?

På gårdagens fm promenad...

Www.angusfoto.blogg.se

Åh känner så igen mig! Vi drar ner, har nått på gång. Jag får panik o börjar erbjuds ofta. Plötsligt helammar hon en dag... Herregud. Jag tror vi kommer vara borta från amningen helt när hon är 8-9 månader. Tror det är endast på kväll/natt inom ett par veckor. Ersättning däremot kommer nog jag ge tills hon är ett år eller mer! Istället för välling som inte innehåller så mycket bra

Svar: Men byter du ut amningsstunderna till ersättning, eller ger du mer "mat" och ersättning/amning där emellan...
Catrin

Nä det är sant det kan man ju inte göra (klä in deras huvud med bomull)
men jag skulle bra gärna vilja!!

Vi ger ersättning som läggningsmål, sedan får hon det 1ggr per natt då hon vaknar och det kommer vi fortsätta med ett tag till, slutar då hon är redo själv. Hon är jättehungrig på natten och BVC råd att erbjuda bara vatten då fungerar inte. Så gör det du känner är rätt själv kram

Svar: Tack för peppet! Ja man vill ju inte vara vaken hela natten med en arg bebis, det är ju så det kommer bli om jag inte ska ge henne något känns det som...
Catrin

Tack själv, finns också här. Så fin du är, tack för raderna, och du skriver ju titt som tätt, kraaam




Kom ihåg mig?