Igångsättning..?

Igår var vi iväg på UL igen för att kika så att allt med bebis var okej. Vi var då i v. 41+3 .
De kollade så att Bebis får tillräckligt med näring, mäter livmodern och uppskattar vikten på barnet.
Allt såg jätte bra ut och den verkar helt enkelt ha det för bra där inne, men det var så härligt att få se vår lilla skatt igen. Vi fick ju med oss bilder hem och det är häftigt att kunna jämföra med dem vi fick med oss i v 18.
 
På lördag har vi gått över två veckor och där i krokarna är max här i Nyköping, plus / minus några dagar beroendes på belastning på BB och hur mamma och bebis mår.
Så i helgen har vi fått en tid för 'ställningstagande' till en igångsättning om inget hänt innan det. Men risken finns då att man skickas hem igen pga. att de ej har tiden just då, alternativt att de sätter igång en.
Så det är jätte svårt att veta vad man ska ställa in sig på för att inte bli besviken..
 
Mina personliga tankar om allting är att jag vill att det ska sätta igång av sig själv. Då är både min kropp och bebis redo för vad som komma skall. Alternativet är ju själva igångsättningen på konstgjord väg och det skrämmer mig lite efter att ha läst på om det lite..
Känns som att allt sätter igång så 'kraftigt och plötsligt' då, samtidigt blir risken för ev. kejsarsnitt är större fattar jag det som.
 
Jag nojjar över det mesta nu som ni märker, men oavsett så har vi vår bebis snart och vi får hoppas att allt flyter på som det ska!
 
Bild från nu ikväll.
Kom nu bebis!
 

Allt kommer nog gå finfint, jag har gjort kejsarsnitt och det gick hur bra som helst, men vet, jag hade också blandade tankar innan =D

Fin du är
kramar

Svar: tack tjejen =) nu känns det lite bättre!
Catrin

Skickar lite pepp! Jag gick också över tiden så vet hur låååånga dagarna kan bli. Men för varje dag som går ökar sannolikheten att bebis kommer, och eftersom att du redan har gått över några dagar så är sannolikheten JÄTTEstor att bebis kommer när som helst! Håll ut <3

Svar: Tack, all pepp behövs just nu! =)
Catrin

Spännande! Jag har vänner som fått tid för igångsättning, nästan alla har det kommit igång av sig själv på precis innan tiden man fått :)

Jätte fin mage! Hoppas det drar igång av sig själv!:).

Den 6e augusti 2011 var jag också på BF +11, dock bestämde sig min dotter att titta ut då :-) Men om du inte redan har fått än så håller jag mina tummar att det inte är långt kvar!

Svar: 16 dagar över bf kom hon ;)
Catrin

Eller hur! Jag kan förstå det. Det är ju en hel del jobb också, även om det är roligt :) Stor kram!

Åh starka duktiga kvinna! Jag gick över 7 dagar o det va hemskt. Du ska se att det kommer igång när du minst anar det. Jag gick omkring i skogen helt ovetande om att jag va öppen 4 cm :)

Svar: Nu är vår dessa här ;) 16 dagar över tiden och igångsättning blev det!
Catrin

Nu måste ju bebis va hos er <3

Svar: Nu är bebis här ;)
Catrin




Kom ihåg mig?