4 månader?!

Idag blir lilla J hela 4 månader - galet! Det känns på ett sätt som ingen tid alls. Var det verkligen bara 4 månader sen man låg i den där förlossningssalen och kämpade mot smärtan?? Samtidigt känns det som hon funnits här för alltid! 


Vi tänkte fira med första smakportionen idag till middag. Vet många i föräldragruppen som vill vänta lite, men jag har knappt kunnat bärga mig till 4 månaders dagen. Vet inte om det är bra eller dåligt... Att börja exakt vid 4 månader alltså. Gäller ju bara ca ett kryddmått ändå så här i början. 
Men hur trappar man upp sen då tänker jag? Hur gjorde ni?
Vi börjar med lite vanlig potatis idag tänkte jag. Gröten ich puréerna på bilden köpte jag mest på skoj, och för att det kan vara bra att ha hemma för framtiden tänker jag. Speciellt katrinplommonpuren för trög mage ;) Kan kanske mamma smaka lite av den också...?? 

Jag var sen med att prova, dels för man var lite osäker, samt att jag trodde Isabelle skulle dissa ersättningen om hon fick sådant för tidigt, men det är nog bara att köra på, för som du säger det är ju bara små minismakprover de får och katrinplpurerna är toppen =D




Kom ihåg mig?