Utflykt

J har varit lite hängig i helgen. Eller ja snorig och lite varm, i övrigt pigg och inte alls slö.
Men så igår var det familjedag på Kolmården och alla SN-prenumeranter fick köpa 2017 årskortet till halva priset. Eftersom pappan i familjen jobbade dagspass, så gjorde jag och J en liten utflykt själva...
1h och 20min köade vi för att köpa det där satans kortet. Men det var det värt och J var sååå duktig i kön.
Så duktig att jag lovade henne fika efteråt 😄

Vi stannade vid Stavsjö på vägen hem, köpte oss varsin korv och lyxade med muffins och bulle.

Elefantöra? Eller nåt helt annat?

Sen stannade vi och fixade lite nya gröna växter hem. Tror jag hittade ett elefantöra, som är så poppis just nu. Men är osäker, på skylten stod det något helt annat, obegripligt latinskt namn.

Ett supergulligt litet träd blidde det också. Får se hur lång tid det tar innan katterna börjar äta på det 🙈
Det enda som brukar fungera är egentligen orchideer, allt annat ska de liksom tugga på. Men nu testar vi lite andra gröna växter igen...

Oh förstår det var värt det, duktig hon var, samt så fint det vart




Kom ihåg mig?