Avocado i smoothie

Jag försöker sakta men säkert vänja mig av med mitt sötsug, men det finns vissa saker i min tidigare kost som kan ställa till det lite..


Banan. En väldigt smidig frukt att ta till mellis, perfekt att ha med i väskan och i och med skalet så slipper man skölja.
Men. Den är väldigt söt. Så vill man bli av med sötsuget, så bör man tänka även på sånt..

Sagt och gjort så fick jag någonstans syn på att man kan använda sig av avocado även i bärsmoothien för att få den krämig (använder normalt banan). Och det var riktigt gott och blev inte alls en udda kombo som jag först trodde. Man känner ju ingen avocadosmak utan ren krämighet!

Mmm, sa J :)

Så här har ni ett ungefärligt recept 

Mixa en avocado ca 2dl valfria bär och ca 1dl vaniljkvarg och späd med vatten till önskad konsistens.
Går ju att göra den tjockare och äta med müsli också! 

Men oh så gott det där ser ut

Ja visst är det synd att de gör så, jag vet ju liksom aldrig om kommentaren går fram eller ej

Åå det är ju super med avokado i smoothie. Jag brukar blanda med jordgubbar och turkisk yoghurt. Har ofta i lite linfröolja också eftersom det ska vara väldigt bra.

Nä iinget som sagt något men ville förtydliga ändå =D

vad gott!




Kom ihåg mig?