Inskolning


Benen i kors i favoritfåtöljen drickandes kvällsvällingen - sötaste 😍

Dag 4, inskolningsvecka 2.
Det har verkligen gått över förväntan det här med inskolningen. Inga tårar alls vid lämning, somnar på sin madrass vid dagsvilan och sover dryga timmen, äter dubbla portioner, men blir så klart överlycklig när mamman kommer och hämtar.
"Mamma..!" Utbrister hon med sammetslen röst när hon ser mig.
Det är väl det bästa med inskolningen kan jag tycka, när man får hämta!

Vid första lämningen (vecka 1, dag 3) när jag skulle gå ifrån 30 min, satt jag i deras personalrum tills det var dax att "komma och hämta".
Då hörde jag skrik och hulkande genom väggarna och AJ vad ont det gjorde i hjärtat. Hur kunde jag lämna henne?
Men när jag kom tillbaka var det inte alls hon som varit ledsen och allt hade gått jätte bra, då var hon knappt glad att se mig och inte alls redo att gå hem...

Hoppas verkligen att det fortsätter så här! Men har förstått att det kan slå till senare (år 2 to.m!), när man inte riktigt är beredd...

Sådär bra gick det med min dotter också men inte för sonen :-D Kram

Svar: nej har förstått att det är väldigt olika ;) Enligt en mamma på J's avdelning fick hennes son ett bakslag andra året han gick på fs, så det kan ju dröja också =)
Catrin

Så skönt och roligt att allt går bra, duktig hon är. Samt bra att hon sover på deras madrass, tror jag inte Isabelle skulle kunna slappna av att göra, men man vet ju ej =D

Svar: ne trodde inte heller att det skulle fungera, men tji fick jag =)
Catrin

Åh vad skönt att det går bra! :-) min lilla kille är 6 månader nu och jag får ont i hjärtat av att tänka på att han inte kommer vara hemma med mig föralltid.. :( haha!

Svar: jag vet-! det är tufft, man vill ju finnas där jämt, jämt, jämt!
Catrin




Kom ihåg mig?