Potträning dag 1

Så igår drog vi igång potträningen på allvar. Tänkte utvärdera lite här dag för dag, men utelämnar detaljer.

Så fort vi klev upp på morgonen "slängde" vi alla blöjor tillsammans och jag förklarade för J kort men sakligt att; Idag ska jag lära dig gå på pottan/toan som mamma och pappa.

Hela dagen spenderades hemma och vi pysslade, pusslade, läste, sjöng och dansade. Hon fick verkligen all vår uppmärksamhet från morgon till kväll, allt detta för att jag, men även hon, ska lära mig signalerna för när det är dax att gå på pottan. Steg ett.

Intresset för pottan igår var inte jättestort, men det blev heller inte jätte många olyckor. Tanken idag är att ge mer vätska för att få fler övningstillfällen.
Vid ett tillfälle igår lyckades vi få något i pottan iaf.

Vi har valt att satsa på blöjfritt även på natten nu redan från början.
Var beredd på x-antal byten av lakan i natt, men hon vaknade helt torr!
Vi får väl se resterande nätter nu när jag jinxat (?!) det 😏

Fortsättning följer...

Vad ni kämpar på, bra där

Svar: Haha ja men snart ger jag upp ;)
Catrin




Kom ihåg mig?