Fasa ut amningen...

Hallå fredag! 
Känns fantastiskt skönt att det är fredag och jag välkomnar verkligen helgen då mannen i familjen arbetat 6 dagar i sträck nu!


BVC besök i förmiddags...
Vid förra besöket hade J hoppat ner ett snäpp på viktkurvan, men var nu åter på banan igen, så det känns skönt!

Vi pratade om mat och just om amningen. Jag vill ju börja fasa ut den, men har inte riktigt vågat då jag är osäker på vad J behöver få i sig dagligen,  
Oftast har hon fått några matskedar "riktig mat" vid lunch och middag. Och så har jag kompletterat med amningen . På morgonen blir det oftast en halv portion gröt och även gröt och välling på kvällen.. 

.... Sen var det ju det här med natten. Vällingen innan läggning har hjälpt en del och hon sover oftast ca4-5h (med avbrott för att stoppa in nappen) innan hon vaknar och krånglar mer. Då har jag oftast löst det med amning och hon somnar oftast om. 
Men egentligen är oftast detta mer för min skull än hennes. Och vår BVC-sköterska sa att hon inte ska behöva äta på nätterna längre.

Så kort och gott ska jag/vi försöka ta bort amningen nattetid. Ge hela portioner gröt morgon och kväll. Öka på portionerna lunch och middag och minska ner amningen till ex tidig morgon och kväll eller em - Wish me luck!!! 

Jag skulle vilja gå till bvc vid 7 mån kontrollen också för det känns inte som att pärlan äter längre!! varken ammar eller äter mat
men det kanske är för att hon förut amma 2 ggr i tmmen… nu är det lixom aldrig…
jag blir superstressad över detta med maten!! herregud…. !! herregud! panikattack!

Svar: Ja det är sjukt svårt att veta att de får i sig tillräckligt nu tycker jag, men just nu äter J bra och får i sig det vi ger henne.
Där emot, hur ska JAG klara mig? Nu har jag inte ammat sen i morse och känns som brösten ska explodera. Haha Antar att man får lära sig leva med sillisar tills mängden bröstmjölk reglerat sig ;)
Catrin

Ja det där var panik för mig med, amma ju ej, men det blir ju samma med flaska, det var ju en trygghet att man vet hon somnar om och att "VI" får sova och osäkerheten hur hon inte kommer sova om vi tar bort nåt mål osv. Men Isabelle vaknar 1 ggr per natt än, hon får då äta. BVC säger till oss med att de inte ska äta, men tycker man får ta det i sin egen takt, Isabelle är vrålhungrig då,

Svar: Håller med dig, man ska göra det som känns rätt för en själv. Men ny vaknar J säkert 2-3 ggr inland mer och vill försöka minska det i alla fall :)
Catrin

Www.angusfoto.blogg.se

KJ spela in mello till mig!! Woho!!!




Kom ihåg mig?