BB - väskan

Okej, illustrerar via bilderna nedan vad jag hittills har fått ner i vår BB-väska. Min mans prylar är ej med, å andra sidan vet jag knappt vad mer han behöver än ev. ombyte och nåt tidsfördriv!
Tipsa gärna!
 

Har skrivit ut en lista som jag bockar av allt eftersom, så vill ni att jag lägger upp den så hojta till!
...och som sagt tipsa gärna och kom med era erfarenheter om just BB-väskan!

Bindor brukar man få på sjukhuset. Vet inte hur länge du tänkt stanna efter förlossningen men skulle rekommendera att ta med någon mer body och byxor. Det brukar gå åt lite kläder den första tiden. Spännande att bebis kan komma när som helst nu. :-)

Svar: Av vänner har jag fått höra att just "bindorna" på lasarettet är mer som blöjor, och att det är skönt att ha med något bekvämare. Tänker att det är då varmt nu så att bebis mest huserar i blöjan? ..och vår förlossning har pratat mkt om "hud mot hud". Men nån extra body tar ju inte allt för mkt plats, så det ska jag väl få ner ;)
Catrin

Haha, och för mig var det tvärtom. Skönt att precis efter förlossningen ha något lite större. Jag blödde en del efteråt. Jo bebisen kan nog mest vara i blöja, tänkte inte på värmen. :-)









Ser ut som du är redo! :) jag hade med ett par tofflor. Det va skönt o ha när man skulle gå iväg på toa etc.

Svar: Lagt till det! =)
Catrin

Ser helt perfekt ut, som jag skulle packat typ =D

Ett tips är läppsyl och toapapper. Är som att torka sig med sandpapper på sjukan:/.

Svar: Hade med mig lambi, men glömde bort det haha Blötte upp pappret på bb ist
Catrin

Det är ju också jätte smart=)




Kom ihåg mig?